Use this url to cite publication: https://hdl.handle.net/20.500.12512/17221
Options
Simuliacinio mokymo nauda kraujospūdžio matavimo įgūdžiams įgyti ir mokymo rezultatams vertinti = : Measurement of blood pressure using a simulator – an effective teaching strategy to facilitate learning and improve knowledge / Gintarė Šakalytė, Rūta Marija Babarskienė, Jonė Venclovienė, Kristina Baronaitė-Dūdonienė
Type of publication
Straipsnis kitoje duomenų bazėje / Article in other database (S4)
Author(s)
Baronaitė-Dūdonienė, Kristina | Viešoji įstaiga Respublikinė Panevėžio ligoninė |
Title
Simuliacinio mokymo nauda kraujospūdžio matavimo įgūdžiams įgyti ir mokymo rezultatams vertinti = : Measurement of blood pressure using a simulator – an effective teaching strategy to facilitate learning and improve knowledge / Gintarė Šakalytė, Rūta Marija Babarskienė, Jonė Venclovienė, Kristina Baronaitė-Dūdonienė
Publisher (trusted)
Lietuvos bendrosios praktikos gydytojų kolegija |
Is Referenced by
Date Issued
Date Issued |
---|
2016-04-04 |
Extent
p. 155-159.
Is part of
Lietuvos bendrosios praktikos gydytojas. Kaunas : Vitae Litera, 2016, t. 20, Nr. 3.
Version
Originalus / Original
Series/Report no.
Moksliniai darbai
Field of Science
Abstract
Tyrimo tikslas – įvertinti medicinos darbuotojų gebėjimus teisingai pamatuoti arterinį kraujo spaudimą ir nustatyti mokymų įtaką matavimo tikslumui. 606 sveikatos specialistams perskaityta paskaita, vyko praktiniai kraujospūdžio matavimo mokymai. Prieš ir po mokymų kursų dalyviai kraujospūdį matavo simuliacinėje rankoje. Simuliatoriuose nustatyti trys skirtingi kraujospūdžio dydžiai: mažas (88/60 mm Hg, n=138), didelis (160/90 mm Hg, n=225), normalus (120/80 mm Hg, n=243). Po mokymų statistiškai reikšmingai sumažėjo tyrimo duomenų išsibarstymas visose trijose grupėse (±7/10 mm Hg plg. ±4/7 mm Hg; ±33/11 mm Hg plg. ±10/8 mm Hg; ±8/11 mm Hg plg. ± 4/6 mm Hg (P<0.01) ir padidėjo teisingai AKS matavusiųjų skaičius (pirmoje grupėje – 34,78 ir 47,83 proc.; antroje – 23,56 ir 46,22 proc.; trečioje – 42,80 ir 63,37 proc., atitinkamai). Medicinos darbuotojų arterinio kraujospūdžio matavimo įgūdžiai nepakankami. Kraujospūdžio matavimo mokymai reikšmingai padidina teisingai matuojančių kraujospūdį asmenų skaičių. Simuliacinis mokymo metodas naudingas formuojant teisingus matavimo įgūdžius ir vertinant mokymo rezultatus.
The aim of this study was to evaluate the ability to perform accurate blood pressure (BP) assessment and improve technical competency using simulator teaching model. 606 health care personnel participated in an observational, open-label study. Before lectures and practical sessions the participants measured BP based on their own knowledge. They were assigned to three groups: low BP (88/60 mm Hg, n=138), high (160/90 mm Hg, n=225) and normal BP (120/80 mm Hg, n=243). After the learning course BP measurements were repeated. There were no significant differences in the mean BP measurement before and after learning course in the groups. The percentage of correct answers before and after BP measurements in the group 1 was 34.78% and 47.83%; group 2, 23.56% and 46.22%; and group 3, 42.80% and 63.37%, respectively (P<0.05). A significant difference between measurement dispersion was detected in all groups. Medical staff members demonstrated a significant improvement in their experience and knowledge of accurate BP measurement. Simulators are reliable for evaluating learners and improving their technical performance.
Type of document
type::text::journal::journal article::research article
ISSN (of the container)
1392-3218
Other Identifier(s)
(LSMU ALMA)990000894240107106
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Bibliographic Details
6