Skaitmeninis amžius dėstytojo akimis: iššūkis ar įdomi naujovė?

Ar skaitmeninis amžius dėstytojui yra iššūkis, o gal – įdomi naujovė? Ar galima sėkmingai dėstyti naujas studijų programas? Į klausimus, kaip efektyviai mokyti studentus, balandžio 23–27 dienomis bandyta atsakyti Lietuvos sveikatos mokslų universitete (LSMU) jau antrus metus vykusiame renginyje „Edukacijos pavasaris 2018: Kaip pagerinti studijų aplinką?“

Pasak vieno pagrindinių renginio iniciatorių LSMU prorektoriaus studijoms prof. Kęstučio Petrikonio, konferencijos tikslas – skatinti dėstytojų ir studentų bendruomenę susitikti ir aptarti pagrindinius edukacijos klausimus, naujienas ir Universiteto pasiekimus šioje srityje. Konferencija suskirstyta į tam tikros tematikos renginius. Tai padėjo detaliau aptarti specialistams, kurie domisi skirtingomis sritimis, aktualius klausimus.

„Šaunu, kad renginyje dalyvauja vis jaunesni dėstytojai“, – pasidžiaugė prorektorius. Prof. K. Petrikonis linkėjo, kad būsimuosiuose renginiuose aktyviai dalyvautų kuo daugiau Universiteto dėstytojų – „Edukacijos pavasaryje“ laukiami visi. Konferencijos dalyvius labai sudomino Lietuvos muzikos ir teatro akademijos dėstytojos dr. Adrijos Palšauskienės paskaita apie viešąjį kalbėjimą, kur dėstytojai susipažino su pagrindiniais viešojo kalbėjimo reikalavimais.

„Edukacijos pavasaris skirtas ir tam, kad dėstytojai įgytų specifinių pedagogikos žinių sertifikatą. Tai svarbu dėstytojo savigarbai, nes yra dėstytojų, kurie jau moko, tačiau neturi sertifikato“, – apie kitą tikslą kalbėjo vienas iš konferencijos organizatorių, LSMU MA Anesteziologijos klinikos vadovas, prof. Andrius Macas. Sertifikatai šįkart išdalyti ultragarsą dėstantiems dėstytojams.

Konferencijoje kalbėta ir apie akušerijos dėstymą, daug dėmesio skirta išplėstinei slaugai. Lietuvoje – tai nauja sritis, kurios specialistus rengia LSMU. „Dėstytojams sudėtinga ugdyti specialistą, iš kurio bus tikimasi daug“, – kalbėjo prof. A. Macas.Neeilinėmis išplėstinės slaugos mokymo patirtimis pasidalijo „Edukacijos pavasaryje“ viešėjusi profesorė iš JAV Jamesetta Newland. Profesorės dalyvavimas konferencijoje buvo labai svarbus – JAV yra sukaupusi labai daug išplėstinės slaugos patirties.

Pagrindinė „Edukacijos pavasario“ dalis – konferencija, kaip dėstyti skaitmeniniame amžiuje. Joje kalbėta apie etapines kompetencijas, kurios Universitetui labai svarbios. „Naujieji studentai labai gabūs, gana greitai įgyja naujus įgūdžius ir yra orientuoti į įrodymus“, – teigė prof. A. Macas. Universitetui labai svarbu, kad studijos būtų pripildytos žmogiškumo ir natūralumo. „Jei tik mokysime įgūdžių, parengsime paprastus amatininkus. Universiteto tikslas – išsilavinęs žmogus“, – kalbėjo prof. A. Macas.