Spausdinti

Išmokti efektyviai mokytis – įmanoma ir verta!

„Gyvename greitai besikeičiančiame pasaulyje. Informacijos apstu, kasmet jos kiekis  išauga dvigubai, tad viską perskaityti, suprasti ir įsisąmoninti tiesiog neįmanoma. Pagrindinė vertybė – ne informacija, o gebėjimas ją apdoroti“, – sako žinomas lektorius Algirdas Karalius.

Šio lektoriaus sukurta greitojo mokymo metodika buvo įvertinta kaip geriausia kokybės inovacija ir pripažinta tarptautiniu mastu. Šiandien A.Karaliaus suformuluoti greitojo mokymosi principai pritaikomi itin plačiai: ne tik mokantis kalbų ar, tarkime, medicinos, bet ir sprendžiant įvairias verslo, prekybos, bendravimo efektyvumo problemas.

Dalijamės filmuota medžiaga iš A. Karaliaus LSMU studentams surengto nemokamo seminaro, kaip efektyviai mokytis medicinos studijų metu.

A. Karaliaus seminarai, kuriuos jis įvairiose šalyse veda jau 20 metų, garsėja tuo, jog juose informacija pateikiama ir labai rimtai, ir pajuokaujant, ir papildant gyvais įdomiais pavyzdžiais.

Lektorius puoselėja sumanymą specialiai medikams skirtą mokymosi metodiką, kurią studentams atskleidė per bemaž tris seminaro valandas, išleisti kaip atskirą vadovėlį arba studentų jau naudojamus vadovėlius papildyti įžanga su šiais patarimais. 

„Juk būtų puiku: anatomijos vadovėlis – linksmai, fiziologijos vadovėlis – linksmai, arba bent kad prie jų būtų įžanga, skatinanti sistemingai mokytis pagal šią metodiką. Nes kol pats nepabandai – tol nesupranti“, – kalbėjo LSMU svečias, po seminaro atsakęs į klausimus.

– Kodėl manote, kad studentus reikia mokyti mokytis – ar jie patys to nemoka?

Dažniausiai niekas nepasako, kad mokymasis yra tam tikras įgūdis. Teisingai, efektyviai, sparčiai mokytis galima išmokti. Šis įgūdis jaunam žmogui ne tik palengvins studijas, bet jam  liks daugiau laiko poilsiui, laisvalaikiui. Tad kuo daugiau studentams kalbėsime apie tai, jog išmokti mokytis įmanoma – tuo bus geriau. 

– Kodėl nusprendėte padėti patarimais būtent LSMU studentams?

Man tai didelė garbė. Juk pats esu baigęs šią aukštąją mokyklą – tuometės Medicinos akademijos Gydomąjį fakultetą. Studijuojant man pačiam buvo kilę mokymosi problemų, tad pagalvojau – jei kas anuomet, pirmame kurse, būtų man padėjęs tokiais patarimais, pasidalijęs štai tokia patirtimi – išties būčiau buvęs labai dėkingas. Net savo tėvams pasakiau – galų gale grįžtu, kad „saviškiams“ perduočiau tai, ko per tiek metų pats išmokau. 

– Nustebome, kad sutikote vesti mokymus nemokamai. Kodėl tai darote?

Mane medicinos taip pat mokė už dyka (šypsosi).   

– Kas labiausiai nustebino šių mokymų metu?

Nustebino, kad auditorijoje – mažai žmonių.

– Ar LSMU studentai kuo nors skiriasi nuo kitų jūsų seminarų klausytojų?

Manau, taip. Skiriasi studentų motyvacija. Esu pastebėjęs, jog kitų specialybių studentai neretai ir seminarų metu elgiasi labiau kaip klausytojai. O šiandien LSMU auditorijoje mačiau susikaupusius, disciplinuotus jaunus žmones, kurie ketina pasiaukoti mediko profesijai. Jų žvilgsniai tokie susitelkę, protingi.

– Jei palygintumėte su jaunais žmonėmis prieš 15 metų, ar šiandienos jaunimas kitoks?  

Taip, manau, kad jie žymiai protingesni, nei kad mes buvome jų amžiaus, žymiai daugiau išmano, nes kasdien iš visur gauna itin daug informacijos. Jie gerokai laisvesni, nebijo ginčytis, nesibaimina prieiti, paklausti, išsakyti savo nuomonę. Kita vertus, iš išorės jie atrodo žymiai jaunesni – man atrodo, mes jų amžiuje atrodėme vyresni.

– Ar sutiktumėte dar kartą surengti mokymus LSMU?

Su malonumu. Būtų galima Universiteto studentams netgi parengti specialų vadovėlį, nes dabar su klausytojais svarbiausius dalykus aptarėme prabėgomis, o juk pagal šią metodiką mokytis reikėtų nuolat, sistemingai – tik tada studentai galės mokytis efektyviai. Būtų gerai, kad studentai galėtų praktikuotis ir pagal internete pateiktus pratimus, nes dažniausiai kol patys praktiškai nepabando, tol nesupranta.

– O gal norėtumėte Universitete turėti ir savo dėstomą discipliną?

Kodėl gi ne, dėstyčiau su malonumu.