„Diplomatai už gyvybę“: kas yra mediko kompetencija?

Dar 2014 metais Jungtinės Karalystės (JK) ligoninėse dirbo daugiau nei ketvirtis milijono gydytojų. Tais pačiais metais šalies pacientai, ligoninėse susidūrę su medikų kompetencijos stoka, keliems tūkstančiams sveikatos specialistų išreiškė ypač didelį nepasitenkinimą. Gydytojo licencija atimta tik iš 22 sveikatos specialistų, tačiau tai labai sumenkino ne tik žmonių pasitikėjimą gydytojais, bet ir sveikatos apsauga, gruodžio 1–2 dienomis Lietuvos sveikatos mokslų universitete vykusioje 2-ojoje tarptautinėje konferencijoje „Diplomatai už gyvybę“ teigė Lidso medicinos mokslų instituto (Leeds Institute of Medical Education) profesorė Trudie E. Roberts.

Pasak konferencijoje dalyvavusių LSMU ir kitų Europos sveikatos specialistų, privalu, kad studentai taptų ne tik medicinos ekspertais, bet ir žinotų, kokie yra kiti profesijos reikalavimai. Kaip teigia kai kurie mokslininkai, ne tik sveikatos mokslus studijuojančių studentų, bet ir medikų kompetencijai turėtų būti keliami aukšti profesiniai ir moraliniai reikalavimai. Juos privalu nuolatos tikrinti, o kompetencijų tikrinimo sistemą nuolat tobulinti.

Ar geras gydytojas privalo puikiai išmanyti tik mediciną? Kokią įtaką rengiant sveikatos specialistus turi ugdymo įstaigos vertybės? Ar privalu medikui mokėti tinkamai bendrauti su pacientu? Į šiuos ir kitus profesinius klausimus bandė atsakyti konferencijos „Diplomatai už gyvybę“ dalyviai. Apie tai, ar medikai sutaria šiais klausimais ir ar jiems pritaria patys sveikatos mokslus studijuojantys studentai, bei apie kitus 2-ojoje tarptautinėje konferencijoje „Diplomatai už gyvybę“ aptartus specialybės aspektus skaitykite kitą savaitę.

 

Nuotraukų autoriai:

L. Andriušis
L. Pankratjevaitė