Spausdinti

Konfliktų sprendimas, bendravimas ir bendradarbiavimas klinikinėje praktikoje

Konfliktų sprendimas, bendravimas ir bendradarbiavimas klinikinėje praktikojeVasario 8–9 dienomis Lietuvos sveikatos mokslų universitete (LSMU) įvyko LSMU Rezidentų tarybos ir Jaunųjų gydytojų asociacijos (JGA) organizuojami teoriniai praktiniai kursai apie komunikaciją su pacientais ir jų artimaisiais, bendravimą su kolegomis, konfliktų sprendimą ir tinkamą blogos žinios pranešimą.

Abi dienas kursus vedė gydytojas psichoterapeutas, Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Elgesio medicinos instituto mokslo darbuotojas, senėjimo profilaktikos (anti-aging) medicinos entuziastas, medicinos mokslų daktaras – Julius Neverauskas, kuris jaunuosius medicinos specialistus ne tik supažindino su svarbiausiomis sėkmingo bendravimo tiesomis, bet ir įtraukė į aktyvias ir kartais net kontraversiškas diskusijas.

Pirmoji kursų diena buvo skirta efektyviam bendravimui ir bendradarbiavimui tarp gydytojų ir pacientų bei kolegų. Atsižvelgdamas į tai, kad gydytojo profesija reikalauja nuolatinio ir kantraus bendravimo su pacientais, lektorius pabrėžė dažniausias gydytojų daromas klaidas, mokė, kaip jas atpažinti ir jų išvengti. Pateikdamas praktinių užduočių, jaunuosius gydytojus skatino analizuoti svarbiausias asmenines savybes, padėsiančias užtikrinti kokybišką bendravimą ir bendradarbiavimą visomis situacijomis. Kursų dalyviai turėjo galimybę išgirsti esminius bendravimo modelius, jų sudarymo ypatumus ir įsitikinti, kad kiekvienu atveju vienas iš svarbiausių veiksnių yra savianalizė, suteikianti galimybę ne tik geriau pažinti save, bet ir mokytis iš padarytų klaidų.

Antrąją dieną dalyviai nagrinėjo aktualiausias kylančių konfliktų problemas, ieškojo būdų, kaip juos spręsti. Suprasdami, kad konfliktinės situacijos, su kuriomis susiduriama kasdieninėje praktikoje, ne tik sunkina efektyvų ir profesionalų pagalbos teikimą, bet ir tuščiai eikvoja pacientui skirtą laiką, jaunieji gydytojai aktyviai diskutavo apie dažniausias konfliktų priežastis, galimus veiksmus siekiant jų išvengti bei strategiškus sprendimo būdus. Imituodami tam tikras konfliktines situacijas ir kartu su lektoriumi jas analizuodami, dalyviai galėjo ne tik geriau įsiminti pagrindinius aspektus, bet ir matyti bei kritiškai vertinti situaciją stebėtojo akimis.

Praėjus abiem mokymų dienoms visi įgavo daugiau žinių ir asmeninės patirties, padėsiančios nedvejoti priimant svarius sprendimus darbo praktikoje. Kursuose dalyvavę jaunieji gydytojai prisideda prie naujos kompetentingesnės gydytojų kartos ugdymo, kuomet medicinos specialistas suprantamas kaip visapusiškai profesionali asmenybė.

 

LSMU inf.